zondag 2 november 2014

Bezoek aan de Brandweer van Brussel

De voorbije week hebben we gewerkt rond brandpreventie en brandwonden voorkomen. We kregen zelfs een spreker in onze klas die ons kwam waarschuwen voor de verborgen gevaren thuis. We leerden ook hoe we naar de hulpdiensten moeten bellen en vooral wat we allemaal moeten zeggen aan de telefoon.

Na deze les mochten we op uitstap naar de brandweer. Samen met de meisjes van 3M trokken we erop uit. We werden hartelijk ontvangen door een brandweerman. Hij vertelde ons eerst algemeen een beetje informatie. Dan was het moment aangebroken. We mochten naar de brandweerwagens gaan kijken. Vol bewondering keken we naar al deze verschillende brandweerwagens. We waren allemaal onder de indruk.
Vooraleer we in de kazerne binnen gingen, moesten we een afspraak maken. Wanneer de kazerne een oproep kreeg en moest uitrukken, moesten we allemaal aan de andere kant gaan staan. Zo verstoorden we de brandweermannen, die van dienst waren, niet. En inderdaad, wanneer we daar waren, kregen ze een oproep. Onze brandweerman die ons rondleidde, was van dienst. Hij liep dus supersnel weg. We werden natuurlijk meteen opgevangen door een andere brandweerman.

Dan was het moment aangebroken waar alle kinderen zo naar uitkeken. We mochten eens mee op de ladderwagen. Samen met een brandweerman gingen we de lucht in. Ook ikzelf waagde mij eraan. Maar die brandweerman vond het natuurlijk tof om mij eens flink bang te maken. Ik heb een beetje hoogtevrees en dat vond hij wel leuk. Hij ging met mij tot op het hoogste punt dat de ladder kon uitschuiven. Wel 36 m hoog. Ik had natuurlijk, wanneer ik mijn ogen opendeed, een prachtig zicht over Brussel.  We waren allemaal opgelucht wanneer ik terug met mijn voeten op de grond stond.

Daarna mochten we allemaal eens met de brandslang spuiten. Hiervoor had je wel veel kracht nodig! Dit kan je zien aan de leuke foto's.

Wanneer we terug op school kwamen, waren we allemaal moe maar heel tevreden. Het was een geslaagde uitstap!




























































Geen opmerkingen:

Een reactie posten